Exercise regularly to relieve joint pain

People who are suffering from arthritis can find some relief by doing exercise regularly. It helps in increasing the flexibility and strength, helps in combating fatigue and lowers the pains in joint. As the joint pain will be quite severe sometimes, the thought of engaging in any kind of exercise will be quite overwhelming.

You don’t have to take part in rigorous exercise routine. Slow walking and engaging in moderate exercise will help in easing the pain and also helps in maintaining healthy weight. You could consult with the medical practitioner to prescribe some medicines whenever the pain is too severe so that it will help in managing the pain. Click here to read about the medications available now that helps in reducing the pain. Go through the benefits of doing exercise in order to relieve the joint pain.

Benefits

  • Exercise helps in maintaining bone strength
  • Strengthens the muscles
  • Helps you to sleep well at night time
  • Gives you energy to face the day
  • Enhances your life quality
  • Improves the balance
  • Helps in maintaining a idle weight

If you don’t exercise, the muscle that supports the joints weakens and creates stress on the joints. However consult with your doctor to know about the type of exercise that you can engage in.  A physical therapist or a doctor could help you to come up with a exercise plan which benefits your current situation.  The type of exercise will be depended on the type of arthritis you have.

Exercises for arthritis

Strengthening exercises- These type of exercise will help in building strong muscles that protects and supports the joints. For instance, weight training is a great form of strengthening exercise which helps in increasing or maintaining the muscle strength. However you should not work on the same group for more than 2 days together. Take rest in between the workouts and if joints are quite painful, take off from exercise for 1 or 2 days.

Range-of-motion exercises- This exercise helps in relieving the stiffness caused by arthritis and increase one’s ability to move the joints. These exercises include different movements like rolling the shoulder backward and forwards, raising the arms over the head and so on. These are simple exercises that can be done easily at home.

Cardio exercise- It takes care of your overall fitness. It helps in giving more energy and stamina and helps in controlling the weight.  You could opt for low-impact exercises like walking, swimming, cycling and so on.

Esercitare regolarmente per alleviare il dolore articolare

Le persone che soffrono di artrite possono trovare qualche sollievo facendo esercizio fisico regolarmente. Aiuta ad aumentare la flessibilità e la forza, aiuta a combattere la fatica e abbassa i dolori in comune. Come il dolore articolare sarà abbastanza grave a volte, il pensiero di impegnarsi in qualsiasi tipo di esercizio sarà abbastanza travolgente.

Non devi prendere parte a una routine di esercizi rigorosi. Lento camminare e impegnarsi in esercizio moderato contribuirà a alleviare il dolore e aiuta anche a mantenere il peso sano. Si potrebbe consultare con il medico per prescrivere alcuni farmaci ogni volta che il dolore è troppo grave in modo che possa aiutare a gestire il dolore. Clicca qui per leggere i farmaci disponibili ora che aiuta a ridurre il dolore. Passare attraverso i benefici di fare esercizio al fine di alleviare il dolore articolare.

Benefici

  • L’esercizio aiuta a mantenere la forza ossea
  • Rinforza i muscoli
  • Aiuta a dormire bene di notte
  • Ti dà energia per affrontare la giornata
  • Migliora la qualità della tua vita
  • Migliora la bilancia
  • Aiuta a mantenere un peso minimo se non si esercita, il muscolo che sostiene le articolazioni si indebolisce e crea stress sulle articolazioni. Tuttavia consultare il proprio medico per conoscere il tipo di esercizio che si può impegnarsi in. Un fisioterapista o un medico potrebbe aiutarvi a venire con un piano di esercizio che beneficia la vostra situazione attuale. Il tipo di esercizio dipende dal tipo di artrite che hai.

Esercizi per l’artrite

Esercizi di rinforzo-questo tipo di esercizio contribuirà a costruire muscoli forti che protegge e sostiene le articolazioni. Per esempio, l’allenamento con i pesi è una grande forma di esercizio di rinforzo che aiuta ad aumentare o mantenere la forza muscolare. Tuttavia non si dovrebbe lavorare sullo stesso gruppo per più di 2 giorni insieme. Prendere riposo tra gli allenamenti e se le articolazioni sono abbastanza dolorose, decollare dall’esercizio per 1 o 2 giorni.

Esercizi di range-of-Motion-questo esercizio aiuta ad alleviare la rigidità causata dall’artrite e aumentare la capacità di spostare le articolazioni. Questi esercizi includono movimenti diversi come rotolare la spalla avanti e indietro, alzando le braccia sopra la testa e così via. Questi sono semplici esercizi che possono essere fatti facilmente a casa.

Esercizio cardio-si prende cura della vostra forma fisica complessiva. Aiuta a dare più energia e resistenza e aiuta a controllare il peso.  Si potrebbe optare per esercizi a basso impatto come camminare, nuotare, andare in bicicletta e così via.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *